Brugervenligt software for udvikling af organisatorisk sammenhængskraft
Vi leverer en brugervenlig IT-platform til analyse, udvikling og styring af organisatorisk sammenhængskraft i organisationer.
Software til analyse af blandt andet
Relationel kapacitet
Vi undersøger hvordan ledere og medarbejdere oplever det faktiske samarbejde. Vi laver analyser på alle hierarkiske niveauer i jeres organisation, mellem hierarkiske niveauer, eller på tværs af organisationer - i små teams og på kulturniveau. Afhængigt af hvad opgaven kalder på.
Psykologisk tryghed
Vi undersøger hvordan ledere og medarbejdere oplever psykologisk tryghed. I hvilken grad oplever man om det er ok at begå fejl, samt om man kan tale om problemer og udfordringer? I hvilken grad opleves der at vi kan bruge hinandens kompetencer og oplever vi synergi i arbejdet?
Relationel ledelse
Vi undersøger graden af relationel ledelse i organisationen. Relationel ledelse handler om i hvilket omfang ledelsen sætter en tydelig retning, engagerer sig i og involverer sin organisation i det tværfaglige arbejdet. Vi analyserer oplevelsen af ledelsens relationelle adfærd.
Borgeroplevet kvalitet
Vi undersøger hvordan borgere oplever sammenhæng og helhed. Om borgeren oplever at de fagprofessionelle samarbejder, involverer borgeren og har fokus på de udfordringer som borgerne selv oplever at have mest brug for hjælp til.
Undersøgelser
Vi anbefaler hvilke undersøgelser der skal laves, i hvilken rækkefølge, og hvordan de bliver gennemført. Her er nogle af perspektiverne
- Vi kan lave undersøgelser på alle niveauer i en organisation – fra den øverste strategiske ledelse og helt ud til medarbejderne – for at få et overblik over sammenhængskraften i ledelseskæden.
- Normalt anbefaler vi at vi starte med at forankre dette i ledelsen.
- Vi kan lave undersøgelser blandt aktører som er organiseret i den samme vertikale enhed. Vi kan også lave undersøgelser med ledere eller medarbejdere som deler en fælles opgave, men som er organiseret i forskellige enheder – eller forskellige organisationer.
- Af praktiske hensyn vil vi anbefale at man starter lidt ”tæt på” og ikke for stort i første omgang. Så kan dette udvides senere.
- Vi kan lave undersøgelser på det vi kalder ”kultur niveau”. Det kan f.eks. være omkring arbejdet med tidlig indsats for børn i udsatte positioner. Her er der potentielt en meget lang række aktører der både har indsigt og spiller en vigtig rolle.
- Vi kan også komme helt tæt på og lave en case undersøgelse – enten omkring en enkelt borger eller et projekt. Her involveres kun de personer som faktisk arbejder med dette case.
- Vores IT-platform er designet for den absolut største brugervenlighed. Brugeren bliver guidet igennem de forskellige trin i processen i forhold til de valg, der skal træffes når man sætter op en relationel undersøgelse.
- Alle vores validerede skalaer – med spørgsmål - ligger på platformen, og gør det derfor nemt og enkelt at sætte op en undersøgelse.
Analyser
Når undersøgelser er gennemført, præsenteres resultaterne i vores analyse oversigt. Her får man det fulde overblik – og man kan dykke ned i detaljerne.
- Den enkelte leder får et overblik over relationer med sin egen enhed. Analyserne er handlingsorienterede, da de viser styrker og udfordringer, og danner grundlag for de videre samtaler og processer i udviklingsarbejdet.
- Strategisk ledelse får et tydeligt røntgenbillede af organisationens sammenhængskraft. Analyserne giver et overblik over de relationelle nøgletal, som er afgørende for den organisatoriske sammenhængskraft.
- Når der gennemføres undersøgelser, er det nemt for brugerne at følge med undervejs, følge op respondenter og se live opdaterede resultater.
- Når der laves mange tilsvarende undersøgelser, kan disse analyseres samtidig for internt benchmark.
- Når undersøgelser gentages på et senere tidspunkt, kan de sammenlignes, så man kan analysere udviklingen af den organisatoriske sammenhængskraft over tid.
- Som bruger, får du adgang til et afgrænset område på platformen, hvor du og dine kollegaer har tilgang til jeres undersøgelser og analyser samt særligt materiale målrettet dig og din organisation.
Kompetence platform
Med Joint Action Analytics® får man software til at gennemføre undersøgelser og analyser – og en platform med inspiration, processer og værktøjer, til at opbygge kompetencer og kapacitet til den fælles opgaveløsning.
I får adgang til data - og til et bredt udvalg af videomateriale og værktøjer, der kan hjælpe med at forbedre effektiviteten og produktiviteten i jeres organisation. Dette materiale er udarbejdet, så komplekse koncepter gøres forståeligt, og understøtter ledere og medarbejdere i at tilegne sig nødvendige kompetencer, når de skal løse komplekse opgaver i fællesskab.
I får også meget konkret vejledning til at anvende date til målrettede udviklingsprocesser. Disse vejledninger er designet til at guide jer igennem de forskellige trin i udviklingsprocessen, fra idegenerering til implementering, og sikrer, at I har den nødvendige viden og de nødvendige redskaber til at styre disse udviklingsprocesser effektivt.
Som kunder hos Joint Action får I desuden rådgivning og sparring, der sikrer at vi i fællesskab finder de rigtige løsninger for jer.
”Jeg har været involveret i at udvikle tekniske løsninger for arbejdet med udvikling af organisatorisk sammenhængskraft siden jeg startede i Joint Action i 2017. Det har været en svær teknisk øvelse at digitalisere relationelle analyser og præsentation af resultater, og derfor er jeg stolt over at vi er lykkedes med at udvikle en internationalt førende IT-platform til dette.
Jeg arbejder i tæt dialog med brugerne af vores system, for sammen at finde løsninger på, hvilke funktioner som efterspørges, og hvordan vi kan optimere brugeroplevelsen. I september 2023 lancerede vi vores version 4.0, hvor endnu flere funktioner er blevet tilgængelige for vores brugere.
I IT-teamet arbejder vi ufortrødent med at skabe en så god teknisk oplevelse for vores brugere som muligt, og vi opfordrer vores brugere til at skrive eller ringe ind på support med tekniske spørgsmål eller ønsker og kommentarer til vores tekniske løsning”.
Simon Hannibal
IT-Chef
Support
Vi forstår vigtigheden af pålidelig og tilgængelig teknisk support. Derfor tilbyder vi ubegrænset online teknisk support til vores brugere. Uanset om du støder på tekniske udfordringer, har brug for hjælp til at navigere på platformen eller søger vejledning til optimal brug, er vores supportteam altid klar til at hjælpe.
Vores mål er at sikre, at du får den bedste oplevelse, når du bruger vores platform. Det betyder at vi løbende arbejder for at løse eventuelle problemer du måtte støde på, og giver dig den nødvendige assistance til effektiv brug af platformen.